آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور سراسری جهت ثبت‌نام الزامی است اما امسال سامانه آموزش و پرورش با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود و داوطلبان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و کد سابقه تحصیلی‌شان را دریافت کنند. علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور سراسری جهت ثبت‌نام الزامی است اما امسال سامانه آموزش و پرورش با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود و داوطلبان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و کد سابقه تحصیلی‌شان را دریافت کنند.

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با فارس درباره گلایه داوطلبان کنکور سراسری به عدم دریافت کد سابقه تحصیلی، اظهار کرد: دریافت کد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور سراسری جهت ثبت‌نام الزامی است اما امسال سامانه آموزش و پرورش با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بود و داوطلبان نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و کد سابقه تحصیلی‌شان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: یک سری از داوطلبان از سال‌های گذشته کد سابقه تحصیلی را دریافت کرده بودند؛ یعنی کد را داشتند و ثبت‌نام‌شان را انجام دادند اما این سامانه باید برای تمامی فارغ‌التحصیلان که امتحان نهایی داشته‌اند، در دسترس باشد.

 

*آموزش و پرورش قصد دارد بار سنگینی از امتحانات نهایی را بر دوش بگیرد

امرایی با بیان اینکه در حالی آموزش و پرورش قصد دارد بار سنگینی از امتحانات نهایی را بر دوش بگیرد که هنوز سامانه ارائه دهنده کد سابقه تحصیلی‌اش دچار اختلال است، افزود: در حقیقت یک سامانه ساده که کد سابقه تحصیلی می‌دهد، امکان ارائه خدمات ندارد، پس چگونه قرار است امتحانات نهایی سه سال پایانی برگزار شده و سامانه برای آنها ایجاد شود؟

وی با اشاره به استرس و اضطرابی که به داوطلبان کنکور برای ثبت‌نام آزمون سراسری ایجاد شده است، گفت: مشاهده کردیم به برخی داوطلبان کنکور گفتند که به مدرسه‌تان بروید و این کد را بگیرید و این در حالیست که در شرایط کرونا هستیم و برخی افراد، محل زندگی و محل تحصیل‌شان در دو منطقه یا استان متفاوت است؛ همچنین متأسفانه از طرفی گزارش شده است برخی از کدهایی که از سایت آموزش و پرورش استخراج شده، سایت سازمان سنجش نپذیرفته و اعلام کرده که اشتباه است.

 

*سایت‌های sahat و dipcode دچار مشکل هستند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اینکه سایت‌های sahat و dipcode دچار مشکل هستند، گفت: سایت سازمان سنجش هم در روزهای اول ایرادهای بسیاری داشت که گویا رفع شده است.

وی با تأکید بر اینکه شعار آزمون الکترونیکی ندهیم، اظهار کرد: هنوز تا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات سه سال پایانی به صورت نهایی، استاندارد و بر اساس ضوابط شورای عالی آموزش و پرورش فاصله داریم و مدیران جدید سازمان سنجش و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم بدانند این سیستم‌هایی که استفاده می‌کنند، ضعیف و ناقص هستند و باید به‌روز شوند و زیرساخت‌های لازم طراحی و فراهم شود تا بعدها این مشکلات در برگزاری آزمون ها و اعلام نتایج تکرار نشود.