وزیر آموزش و پرورش: شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است
وزیر آموزش و پرورش: شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت ما، آماده حضور و یادگیری در فضای مجازی را نداشت اما اکنون شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است. به گزارش روابط عمومی شبکه دانش آموزی شاد، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، از مرکز مانیتورینگ شبکه دانش آموزی […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت ما، آماده حضور و یادگیری در فضای مجازی را نداشت اما اکنون شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه دانش آموزی شاد، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، از مرکز مانیتورینگ شبکه دانش آموزی شاد، در ساختمان اپراتور همراه اول، بازدید و از نزدیک در جریان روند کار این مرکز و نحوه خدمات دهی اپراتور همراه اول در شبکه شاد قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش پس از حضور در مرکز مانیتورینگ همراه اول و دریافت اطلاعاتی از عملکرد شبکه شاد گفت: در شرایطی که کرونا شایع شد و با تعطیلی مدارس مواجه شدیم شبکه شاد جایگزین بسیار خوبی بود که لازم است از زحمات مسؤولان اپراتور همراه اول قدردانی کنیم.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت جامعه ما، آماده حضور و یادگیری در فضای مجازی را نداشت اما با مسئولیت اجتماعی که همراه اول داشت این بستر فراهم شد و اکنون شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است.

شبکه شاد به مرحله بلوغ رسیده است

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما معتقدیم که این شبکه باید به صورت ترکیبی و همراه با آموزش حضوری پس از کرونا و یا با کرونا ادامه پیدا کند و شاد می‌تواند به عنوان مکمل، یکی از ابزارها و روش‌های خوب برای کیفیت و سرعت یادگیری باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای دانش آموزان استثنایی و استعدادهای درخشان، محتوایی در شبکه شاد گنجانده نشده است؟ گفت: محتوا را باید خود معلمان تولید کنند و نباید منتظر باشیم که از بیرون بیاید چرا که سفارشی می‌شود و شاید خوب نباشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: محتواهای دانش آموزی را باید معلمان و دانش آموزان بسازند و در دنیا هم همین گونه است اما در این خصوص، محتواهایی آماده شده است که همکارانم در سازمان پژوهش فعال اند و به تدریج در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

نوری گفت: فرهنگیان و اولیا با همکاری هم باید بتوانند معضلات بروز پیدا کرده در فضای مجازی را در راستای اهداف تربیتی هدایت کنند و دانش آموزان را در برابر فرصت‌های صحیح قرار دهند چرا که ما به دلیل کنجکاوی دانش آموزان شاهدیم که اتفاقاتی در این بخش می‌افتد که باید غیر مستقیم ورود کنیم.

شایان ذکر است، تاکنون، پیام رسان شاد، بیش از ۲۶ میلیون بار نصب شده است و بیش از ۶۰ میلیارد پیام و ۱۸ میلیون فایل آموزشی، از طریق این شبکه، جابجا شده است. همچنین تعداد کاربران فعال روزانه شبکه شاد ۱۱ میلیون نفر، کاربران فعال هفتگی ۱۳ میلیون نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه شاد، بیش از ۱۸ میلیون نفر است.

در شبکه دانش آموزی شاد، با پهنای باند حداکثر ۵۲۰ گیگابیت بر ثانیه، به صورت همزمان تعداد ۳میلیون و ۵۶ هزار و ۷۲۱ نفر فعالیت می‌کنند.