@ از کجا آمده است؟
@ از کجا آمده است؟
شاید برای شما هم منشا پیدایش یک علامت بین المللی جالب باشد، با این نوشتار همراه باشید تابیشتر از کم وکیف پیدایش آن اگاه شوید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ واقعیت تعجب آور این است که هیچ اسم و رسمی بین المللی برای آن وجود ندارد و در زبان‌های مختلف اسم‌های بسیار عجیب و غریبی به این علامت داده اند بعضی از آن‌ها عبارتند از:

هلندی: دو میمون
دانمارکی: خرطوم فیل
فنلاندی: دم گربه
آلمانی: میمون معلق
یونانی: اردک کوچک
مجاری: کرم
کره‌ای: حلزون
نروژی: دم خوک
روسی: سگ کوچک
استرالیایی:کانگرو

این اسامی به خاطر شباهت فیزیکیشان با شکل @ انتخاب شده اند. با کمی دقت متوجه خواهید شد که خیلی هم اسم‌های بی ربطی نیستند! تا پیش از ابداع پست الکترونیکی علامت @ را تاجرین برای مشخص کردن قیمت واحد کالا‌ها به کار می‌بردند. اما این علامت با پیدایش پست الکترونیکی معروفیت جهانی پیدا کرد. اگر چه منشا واقعی پیدایش این علامت ناشناخته است، اما حدس‌هایی در این مورد وجود دارد مبنی بر اینکه راهبان قرون وسطی آن را ابداع کرده اند. چون در آن زمان کار طاقت فرسا و خسته کننده حروفچینی کتاب‌های چاپی توسط این راهبان انجام میشد و آن‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی برای کوتاه کردن نوشته‌ها بودند. ممکن است به نظر برسد که at خودبخود کوتاه است. اما در زبان لاتین و انگلیسی به وفور دیده می‌شود؛ بنابراین راهبان تصمیم گرفتند t را به صورت دایره‌ای به دور a بچرخانند و در نهایت علامت @ را به جای این لغت درست کردند.

تاجر‌هایی که این علامت را در کتاب‌ها دیده بودند نیز تصمیم گرفتند آن را در کار‌های خود استفاده کنند. همانطور که خواندید با پیدایش پست الکترونیک همه چیز دگرگون شد و استفاده از @ در جهان متداول گردید.