آموزش مقابله با کلاهبرداری سایبری به دانشجویان هند
آموزش مقابله با کلاهبرداری سایبری به دانشجویان هند
دانشجویان برای کمک به پلیس هاریانا در مبارزه با کلاهبرداری سایبری، آموزش خواهند دید.

به گزارش سایبربان؛ پلیس ایالت هاریانا (Haryana) در شمال هند، در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت دانشجویان در مبارزه با جرایم سایبری است. پلیس، دانشجویان را پس از یک آزمون ابتدایی از مدارس انتخاب می‌کند و آنها را به عنوان بازیکنان تهاجمی سایبری آموزش می‌دهد.

این اقدام زمانی انجام می شود که موارد جرایم سایبری با جهش و مرز در هند افزایش یافته است. تا ماه ژوئن سال جاری، پلیس سایبری این ایالت ۱۰۱۰ مورد در مقابل ۶۷۰ مورد در دوره مشابه در سال ۲۰۲۱، ۶۷۶ مورد در سال ۲۰۲۰ و ۳۶۶ مورد در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده است.

تماس‌های به موقع با پلیس در «ساعت طلایی» نیز به تعدادی از قربانیان کمک کرد. براساس سوابق پلیس، تماس با شماره تلفن کمک ۱۹۳۰ به پلیس هند کمک کرد تا ۶٫۸ کرور روپیه از انتقال به حساب‌های کلاهبرداری سایبری تا ماه ژوئن امسال جلوگیری کند.

سینگ (OP Singh)، یکی از مدیران پلیس جرایم سایبری در هند گفت : «در طول سال‌ها شکایت‌ها از جرایم سایبری افزایش یافته است. پلیس با آموزش پرسنل خود برای تحقیق در مورد جرایم سایبری و راه‌اندازی یک میز سایبری در هر ایستگاه پلیس با آن مقابله می کند. همچنین ایستگاه‌های پلیس سایبری در هر منطقه و مقر محدوده وجود خواهند داشت.»

وی اذعان داشت که کمبود نیروی انسانی یک نگرانی جدی است. در حال حاضر، حدود ۱۰۰۰ پرسنل پلیس هند با افزایش شکایات در ۳۰۹ میز سایبری و ۲۹ ایستگاه پلیس دست و پنجه نرم می‌کنند. این واحدها به طور مستقیم و همچنین از طریق شماره تلفن کمک جرایم سایبری، شکایت‌ها را دریافت می‌کنند.

سینگ با اصرار بر اهمیت افزایش آگاهی در مورد امنیت سایبری، تصریح کرد : «پلیس در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت مدارس در مبارزه با این تهدید است. شعبه جرایم سایبری، به عنوان آژانس اصلی مقابله با جرایم سایبری، در حال کار روی یک برنامه جامع آگاهی به نام «سایبری ایمن در هند» است و به صورت دوره‌ای آزمون‌های آنلاین را با سؤالات چند گزینه‌ای برگزار می‌کند و افرادی را که عملکرد خوبی دارند به‌عنوان مستعدهای سایبری می‌شناسد. دوره‌های کارآموزی به آنها در ایستگاه‌های پلیس سایبری و آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی ارائه می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد که پس از اتمام دوره کارآموزی، به دانشجویان گواهینامه و افتخاری اعطا خواهد شد. آنها سپس به پلیس در مقابله با کلاهبرداری‌های سایبری کمک خواهند کرد.

این افسر ارشد هندی اظهار داشت : «پلیس قصد دارد بر دانشجویان با سوابق تحصیلی خوب تمرکز کند. هدف این است که از نفوذ و مهارت‌های رهبری آنها در گسترش آگاهی در مورد جرایم سایبری و نجات مردم از افتادن در دام کلاهبرداری‌های آنلاین استفاده شود.»