آی‌سی‌تی نیوز – مدیران اجرایی شرکت‌ها می‌توانند با راهبردهای ارائه‌شده در این گزارش امنیت سایبری سازمان‌های خود را تقویت کنند. به گزارش سایبربان به نقل از مجله امنیتی؛ بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت امنیت سایبری اسپاین سایبری (Sapien Cyber)انجام شده است، از هر سه شرکت آمریکایی، دو شرکت معتقدند که اختلالات ناشی از ویروس […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیران اجرایی شرکت‌ها می‌توانند با راهبردهای ارائه‌شده در این گزارش امنیت سایبری سازمان‌های خود را تقویت کنند.
به گزارش سایبربان به نقل از مجله امنیتی؛ بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت امنیت سایبری اسپاین سایبری (Sapien Cyber)انجام شده است، از هر سه شرکت آمریکایی، دو شرکت معتقدند که اختلالات ناشی از ویروس کرونا «خطر قابل‌توجهی» برای محیط‌های فناوری عملیاتی (OT) ایجاد کرده است.

در این گزارش که راهنمای مدیران اجرایی در حوزه تهدیدات سایبری (The C-Suite’s Guide to Cyber Risk) نام دارد از ۱۰۰ مدیر ارشد امنیت (CSO)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات (CISO) و سایر کارشناسان امنیتی سطح هیئت‌مدیره در شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظرسنجی کرده تا بفهمد که چگونه مدیران اجرایی با تهدیدات امنیت سایبری در حال تحول مقابله می‌کنند.

درحالی‌که این مطالعه اثرات مخرب بالقوه همه‌گیری کرونا بر محیط‌های فناوری عملیاتی در سراسر آمریکا را نشان می‌دهد، ۹۰ درصد از شرکت‌ها تهدیداتی که در این محیط‌ها با آن مواجه هستند را ارزیابی کرده‌اند و این نشانه‌ای دلگرم‌کننده است به این دلیل که سازمان‌ها این حوزه حیاتی از سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را نادیده نگرفته‌اند.

این گزارش شش راهبرد در سطح مدیران اجرایی را که رهبران امنیتی معتقدند می‌تواند به کاهش خطرات سایبری کمک کند، مطرح می‌کند، ازجمله:

گفتگو در حوزه امنیت سایبری به‌طور برجسته در جلسات هیئت‌مدیره (۷۹%)
ارزیابی کامل خطرات تجاری ناشی از تهدیدات سایبری (۶۴%)
مدیران عامل باید مسئولیت کلی امنیت سایبری سازمانی را بر عهده بگیرند (۶۳%)
افزایش بودجه امنیت سایبری (۶۲%)
توسعه راهبرد‌های امنیت سایبری بلندمدت (۵۷%)
اصلاح ساختارهای گزارش دهی برای دسترسی مستقیم هیئت‌مدیره به مسائل امنیتی (۵۰%)
یک‌سوم از مدیران ارشد امنیتی و سایر کارشناسان امنیتی در سطح هیئت‌مدیره با اشاره به عدم شناخت اهمیت امنیت سایبری در میان رهبران شرکت‌ها معتقد بودند که مدیران عامل بزرگ‌ترین مانع برای بهبود امنیت سایبری سازمان‌ها هستند.