۴ درصد روستاهای بالای بیست خانوار خوزستان به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند
۴ درصد روستاهای بالای بیست خانوار خوزستان به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند
آی سی تی نیوز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ای با حضور استاندار خوزستان وضعیت ارتباطات و پیشرفت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در این استان را بررسی کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی وضعیت ارتباطات و پروژه فیبرنوری در استان خوزستان که با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت ارتباطات در این استان، گفت: ۹۴ درصد روستاهای بالای بیست خانوار این استان به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند و روستاهای باقی مانده نیز متصل می شوند.
وی به سرعت کم اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها پروژه اصلی  دولت در  بخش ارتباطات  است و زیرساخت اساسی نیازهای مردم است که روز به روز نیز بیشتر می شود و باید بتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم.
زارع پور با اشاره به رتبه نامطلوب  ایران در حوزه ارتباطات ثابت در دنیا در ده سال گذشته، تاکید کرد: این نتیجه عملکرد بخش ارتباطات ثابت کشور  در ۱۰ سال گذشته است که به هیچ وجه شایسته مردم عزیز کشورمان نیست .
وی با تشریح چالش های عدم توسعه این حوزه در کشور، افزود: در حال حاضر در دنیا ۷۰ تا ۸۰ درصد ارتباطات مردم بر مبنای ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر است و اگر بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم تا دهه های آینده مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.
وزیر ارتباطات با اشاره به روند کار پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کل کشور، گفت: با تعیین ۹ اپراتور برای انجام این پروژه، در هر استانی حداقل یک اپراتور دیگر غیر از  شرکت مخابرات وجود دارد و این رقابت و رفاقت در نهایت با ارائه سرویس بهتر به نفع مردم تمام می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه تبدیل به قانون شده است، افزود: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها زیرساخت توسعه   آینده کشور است و در نتیجه حال مردم را خوب می کند.
زارع پور با اشاره به اینکه برخی به دنبال کار شکنی در اجرای این پروژه هستند، به استاندار خوزستان تاکید کرد که این پروژه یکی از پروژه های امیدبخش دولت  است و انتظار داریم شخص استاندار پیگیر اجرای سریع این پروژه در استان خوزستان شود.
وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که با پیگیری ها و صدور مجوزهای لازم بتوانیم پروژه فیبرنوری استان خوزستان را تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسانیم.
استاندار خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلاتی در حوزه آنتن دهی برخی از جاده های استان و نبود ارتباطات در برخی از مناطق، به ضرورت اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها تاکید و اعلام آمادگی کرد که مشکلات و موانع این پروژه در این استان به سرعت مرتفع شود.
سپس وزیر ارتباطات از آماده بودن کامل زیرساخت های ارتباطی برای حوزه های انتخابیه ثابت در استان خوزستان خبر داد و اعلام کرد که تمهیداتی برای صندوق های سیار دیده شده است.
وی درباره مشکل آنتن دهی برخی از جاده های این استان نیز اعلام آمادگی کرد که به محض رفع مشکل برق این مناطق به سرعت سایت های تلفن همراه در این مناطق نصب خواهد شد.
مهدی شه نظری پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت ارتباطات و پیشرفت پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها ارائه کرد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه اپراتورهای منتخب استان خوزستان نیز مسائل و مشکلات خود برای اجرا و ادامه پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها در شهرهای این استان را مطرح و پیشنهادات خود را برای اجرای بهتر این پروژه ارائه کردند.