http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
شنبه 20 آذر 1395
اطلاع مشترکان از ثبت سیم‌کارت جدید با پیامک
اطلاع مشترکان از ثبت سیم‌کارت جدید با پیامک

​حدود یک ماه پیش در همین صفحه در مطلبی با عنوان " سامانه جدید پیشکش؛ مشکل را رفع کنید"، به دو نقص بارز در راه‌اندازی سامانه احراز هویت مشترکان برای ساماندهی به سیم‌کارت‌های بی‌هویت اشاره کردیم.

حدود یک ماه پیش در همین صفحه در مطلبی با عنوان " سامانه جدید پیشکش؛ مشکل را رفع کنید"، به دو نقص بارز در راه‌اندازی سامانه احراز هویت مشترکان برای ساماندهی به سیم‌کارت‌های بی‌هویت اشاره کردیم.
نخست این که افرادی که سیم‌کارت به نامشان نیست امکان استعلام از این سامانه را ندارند و در بی‌اطلاعی محض باقی خواهند ماند و اساسا هیچ‌گاه از وجود سیم‌کارت‌ یا سیم‌کارت‌هایی به نام خود مطلع نخواهد شد.
دوم این‌که افرادی که سیم‌کارت به نام خود دارند باید هر ده روز یک بار از این سامانه استعلام کنند و مطلع شوند که آیا سیم‌کارتی به نامشان ثبت و خریداری شده است یا خیر؟ بنابراین مردم مدام باید دغدغه ثبت سیم‌کارت جدید به نام خود را داشته باشند.
در همان یادداشت اشاره و پیشنهاد شد که به جای این که میلیون‌ها کاربری که سیم‌کارت دارند، هر 10 روز یک بار مجبور باشند به سامانه سر بزنند یا پیامک بفرستند، بهتر است این روش معکوس شده و هر زمان سیم‌کارتی با اسناد هویتی آنها خریداری می‌شود، اپراتورها پیامکی برای صاحب اصلی سیم‌کارت بزنند و مردم را از خرید سیم‌کارت به نام آنها آگاه کنند؛ یعنی به جای این که مردم پیامک بزنند، رگولاتوری شرایطی فراهم کند که پیامک خرید برای مردم ارسال شود.
خوشبختانه هفته گذشته پیگیری‌های هفته‌نامه نتیجه داد و ظاهرا پیشنهاد ما در این خصوص پذیرفته شد، به‌طوری که معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: درصورت فعال شدن هر سیم‌کارت جدید به نام مشترکان تلفن همراه، پیامک اطلاع‌رسانی با عنوان cra.ir به تمامی سیم‌کارت‌های فعال آن مشترک ارسال می‌شود.
حسین فلاح جوشقانی گفته است: این امکان با توجه به فعال شدن سیم‌کارت به نام مشترکین بدون اطلاع آنها در دفاتر فروش اپراتورها پیش‌بینی شده و در راستای حفظ حقوق مشترکان و برای آگاهی مشترک و جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی از اطلاعات و مدارک مشترکان در برخی دفاتر فروش اپراتورها، از ابتدای آذرماه، فعال شدن هر سیم‌کارت جدید به نام مشترک، به وی اطلاع‌رسانی می‌شود.
جوشقانی تاکید کرده است: مشترکان در مواردی که بدون اطلاع آنان، سیم‌کارتی به نامشان ثبت شده باشد می‌توانند با مراجعه به دفاتر فروش اپراتور مربوط، برای قطع سیم‌کارت اقدام کنند و اپراتورها موظف هستند براساس تقاضای متقاضی با دریافت کارت شناسایی معتبر، سیم‌کارت مورد نظر را قطع کنند.
جای خوشحالی است که رگولاتوری، همفکری و پیشنهادات سازنده مطبوعات را با دقت دنبال می‌کند و سعی در رفع نقایص کار دارد اما هنوز اشکال نخست در مورد افرادی که سیم‌کارت به نامشان نیست و امکان استعلام ندارند و شاید از وجود سیم‌کارت یا سیم‌کارت‌هایی به نام خود مطلع نباشند، همچنان به قوت خود باقی‌است و امیدواریم راهکاری هم برای این دسته از افراد اندیشیده شود.
البته نکته‌ای هم که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت این بود که گفته شده در حال حاضر این امکان در برخی دفاتر اپراتورها که مشخص نشده کدام دفاتر هم هستند دایر است و اشاره‌ای نشده است که چه زمان تمامی دفاتر فروش اپراتورها، فعال شدن هر سیم‌کارت جدید را به کاربر اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
 
 
 
 منبع:عصر ارتباط
 


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200