http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
سرعت اينترنت را در طراحي بنرهاي اينترنتي درنظر بگيريد
سرعت اينترنت را در طراحي بنرهاي اينترنتي درنظر بگيريد

همان‌طور که در شماره قبل وعده داديم، در این شماره با یکدیگر در مورد چگونگی خلق یک بنر تبلیغاتی خوب و تاثیرگذار صحبت می‌کنیم.

بنرهای تبلیغاتی (Banner) در ابعاد گوناگون و همچنین فرمت‌های مختلف‌، ترکیبی از تصاویر و متون تبلیغاتی هستند که برای هدایت خریداران از وب‌سایت‌های دیگر به صفحه‌ای خاص (یا صفحه اصلی وب‌سایت) به‌کار می‌روند.
در طراحی بنرهای تبلیغاتی اینترنتی باید به چند نکته توجه کرد:
سبک و کم‌حجم بودن: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بنر تبلیغاتی کم‌حجم بودن آن است. باتوجه به سرعت اینترنت و میزان پهنای باند درکشورمان، باید طوری بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید که بیشتر کاربران قادر باشند آن را مشاهده کنند.
جذابیت‌: جذابیت اولین چیزی است که باعث می‌شود یک کاربر، یک بنر تبلیغاتی را مشاهده کند. امروزه کاربران در اینترنت به‌صورت غیرقابل پیش‌بینی با حجم وسیعی از بنرها و متون تبلیغاتی مواجه هستند. پس اگر می‌خواهیم کاربران را به سوی خود جلب کنیم، بايد بنرهای تبلیغاتی جذاب را برایشان به‌نمایش بگذاریم. خلاقیت را فراموش نکنید. در ميان بنرهای ثابت و متحرک، بنرهای تبلیغاتی متحرک جذابیت بیشتری دارند. بنرهای متحرک را می‌توان در دو فرمت swf (فلش) و gif (گیف) طراحی و پیاده‌سازی کرد.
بنرهای فلش چون به‌صورت انیمیشن‌های زنده طراحی می‌شوند‌، چشمگیرتر هستند، اما کاربران برای تماشای این نوع بنرها بايد نرم‌افزار فلش پلیر را (‌افزونه آن برای مرورگرهای مختلف‌) روی کامپیوتر خود نصب داشته باشند‌. البته امروزه با توجه به وسعت کاربرد این فرمت نرم‌افزاری در دنیای مجازی، بيشتر کاربران از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.
رنگ‌بندی مناسب: علاوه بر جلب توجه، بنری که قصد طراحی آن را دارید، نباید زننده باشد. در غیر این‌صورت علاوه بر اینکه مخاطب را جذب نخواهد کرد، باعث آزار او و طبیعتا فرار او از تبلیغات شما خواهد شد! در اینجاست که شما با به‌کارگیری یک رنگ‌بندی مناسب (طوری که در بحث روان‌شناسی رنگ‌ها آورده شد) می‌توانید از فرار مخاطب جلوگیری کنید.
با توجه به موارد گفته‌شده اگر زمانی را برای طراحی بنرهای تبلیغاتی مناسب در اختیار ندارید و یا نمی‌توانید بنری را متناسب با نیازهای تبلیغاتی خود طراحی کنید، می‌توانید به مشاوران گرافیست مراجعه کنید.
برای بنرهای متحرک سناریوی مشخص انتخاب کنید: قرار است چه پیامی را به مخاطبان انتقال دهید؟ این پیام باید در قالبی رسمی یا طنزگونه بازگو شود؟ اصلا مخاطبان اصلی پیام چه کسانی هستند؟ با پرسیدن سوال‌هایی از این دست، می‌توانید برای انتقال پیام تبلیغاتی خود به مخاطبان از طریق بنر تبلیغاتی، یک فيلمنامه بنويسید.
بنرهای تبلیغاتی متحرک را مانند یک فیلم یا انیمیشن چند ثانیه‌ای در نظر بگیرید و با توجه به این ذهنیت دست به طراحی آنها بزنید.
اندازه مناسب انتخاب کنید: بنرهای تبلیغاتی غالبا در اندازه‌های استاندارد از پیش تعریف‌شده طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. اندازه‌های 120 در 120، 120 در 240، 200 در 300، 468 در 60 و . . . (اندازه‌ها به پیکسل محاسبه می‌شوند) برای بنرهای تبلیغاتی مناسب هستند و وب‌سایت‌های اینترنتی، مکان‌های تبلیغاتی خود را بر اساس آنها در نظر می‌گیرند.
برای داشتن یک بنر تبلیغاتی خوب و مناسب، نیاز نیست در تمامی اندازه‌های استاندارد (و غیر استاندارد!) بنر طراحی کنید. فقط کافی است تا اندازه‌هایی که می‌توانید پیام‌تان را در آن به خوبی به مخاطبان‌تان منتقل کنید انتخاب و از آنها استفاده کنید.
گرافیست‌ها قاعدتا اهل کسب‌وکار نیستند: موارد مورد نظر خود و مورد نیاز طراحان برای پیاده‌سازی را به‌صورت کامل در اختیار آنها قرار دهید. قرار نیست یک طراح کاملا یا تا حد زیادی به جای شما فکر کند. البته هر کسی در هر کاری به مشورت نیاز دارد و در این موضوع شکی نیست، اما همیشه به این موضوع توجه کنید؛ هر کسی که در موضوعی تخصص و مهارت دارد، لزوما یک مدیر کسب‌وکار نیست! پس همه‌چیز را به آنها واگذار نکنید.
تصاویر مناسب انتخاب کنید: یکی از مهم‌ترین اجزای انتقال پیام در بنرهای تبلیغاتی، تصاویر هستند. پس به یاد داشته باشید که باید بهترین تصاویر را برای انتقال هرچه بهتر پیام‌تان انتخاب کنید. برای این کار بايد پیام‌تان را تا حد ممکن برای خود شفاف کنید. گاهی یک تصویر می‌تواند بیشتر از هر نوشته‌ای پیام مورد نظر شما را به مخاطبان منتقل کند.
سعی کنید از افراد مختلف برای انتخاب تصاویر کمک بگیرید. از آنها بخواهید به شما بگویند آیا تصاویر انتخاب‌شده‌تان می‌توانند پیام مورد نظرتان را انتقال دهند؟
کلمات جادویی به کار ببرید: شما در یک بنر تبلیغاتی به اندازه یک ویديو و یک صفحه زمان ندارید. باید حرف‌هایتان را تنها در چند فریم (Frame) برای مخاطبان بيان كنيد. پس باید سعی کنید کلمات تاثیرگذار را برای برقراری ارتباط بیشتر با بینندگان بنر تبلیغاتی خود به کار ببرید. در رابطه با کلمات جادویی می‌توان یک کتاب نوشت! شما با یک جست‌وجوی اینترنتی می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد آنها کسب کنید.
شلوغ بودن ممنوع: سادگی بیش از حد و شلوغ بودن یک بنر می‌تواند کل مضمون آن را زیر سوال ببرد. کاربران را در پیام‌های شلوغ و بدون هدف غرق نکنید. از افکت‌های تصویری و حرکتی به اندازه و بجا استفاده کنید. نیاز نیست یک نوشته یا یک تصویر تا ابد مثل چراغ راهنمای اتومبیل خاموش و روشن شود تا بنر شما نظر مخاطب را جلب کند!


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200