http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
داغ‌ترین رخداد‌های دنیای بازی‌های ویدئویی 2014
داغ‌ترین رخداد‌های دنیای بازی‌های ویدئویی 2014

سال 2014 اولین مقصد سه شرکت بزرگ نسل بعدی است که اولین سال مشترک حضورشان در نسل هشتم محسوب می‌شود. هر سه شرکت بزرگ نینتندو، سونی و مایکروسافت، با ارتشی از بازی‌های مختلف به نبرد یکدیگر می‌روند؛ یک جنگ تمام‌عیار که چند وجهه دارد و پیروزی مطلق در آن معنایی ندارد.

 همه در مسير یک اتفاق مشترک و به سوی پیروزی در مارکت‌های تحت تملک‌شان حرکت می‌کنند و قرار نیست کسی در اواسط مسير منحرف شود یا از حرکت باز بماند. نسل هشتم معنای دیگری خواهد داشت؛ شرکت‌های جدیدی وارد کارزار شده‌اند و می‌خواهند معنای جدیدی ایجاد و نقش پیشروی صنعتی را ایفا کنند.
حضور پروژه‌هایی که بعضا نامفهوم و غیر‌منطقی هستند نيز در سال 2014 محتمل است؛ تکنولوژی‌های برتری که ميان دنیای بازی‌های ویدئویی و آنچه امروز می‌بینیم فاصله می‌اندازد و آن را به سمت عناوین علمی و تخیلی پیش می‌برد. تکنولوژی‌های واقعیت مجازی یکی از این مواردي است که مهندسان برجسته‌ در حال کار روی آن هستند تا بعد از چند سال توقف در اين زمينه و ارائه پروژه‌های ناموفق و غیرتجاری، اكنون در قالب گروهی به نام Oculus، فضایی را ایجاد کنند که شاید همانند تکنولوژی بازی‌های حرکتی، انشعاب جدیدی در صنعت ایجاد کند و یا حتی شاید مسیر ویدئو گیم را تغییر دهد.
نظرتان در مورد مخابره مستقیم بازی‌ها به مغز چیست؟ شاید کمی عجیب به‌نظر برسد، اما Gabe Newell‌، یکی از مهندسان قدیمی مایکروسافت و موسس Valve می‌خواهد آینده را تغییر دهد. احتمالا از نگاه او، در دست‌گرفتن جوی‌استیک‌ها دیگر قدیمی شده و تلویزیون‌های 4K چندده اینچی هم جوابگوی کیفیت مورد نظر او نیستند. احتمالا Half Life 3 همان‌طور که Newell در سال گذشته گفت، قرار نیست به حالتی که امروز انتظار آن را می‌کشیم منتشر شود. شاید HL3 اولین عنوانی باشد که مستقیما در مغز شما اجرا می‌شود. البته وی به این موضوع هم اشاره کرده که پایه‌های این تکنولوژی تقریبا تکمیل شده و چنین موضوعی را 10 تا 20 سال آینده که نه، بلکه طی همین سال‌های پیش‌رو خواهیم دید.
آیا 2014 شروعی خواهد بود بر تغییرات اساسی صنعت بازی‌های ویدئویی و نقطه‌ای برای تحول و انقلاب که افرادی چون جان کارمک و گیب نویل رهبران آن هستند؟ اما اینها همه بخش تکنولوژی‌های متعلق به آینده هستند. ما هنوز چیز زیادی از پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان ندیده‌ایم. آیا ایکس‌باکس وان می‌تواند به هدف خود یعنی تبدیل شدن به مرکز سرگرمی برسد؟ روزی را تصور کنید که ایکس‌باکس وان بتواند تمام موجودیت سرگرمی شما باشد و محتاج به هیچ دستگاه دیگری نباشید. از سوي دیگر وقتی به ناتی‌داگ، سانتامونیکا، 343 Industries، رمدی و... فکر می‌کنید، متوجه می‌شوید که یک توفان وحشتناک در راه است. ناتی داگ در نسل قبل تقریبا در زمینه گرافیکی پیشرو بود و روی کنسولی که مشکلاتش يكي دو تا نبود توانست سه‌گانه شاهکار Uncharted را ارائه دهد و در آخر هم با The Last of Us رسما ثابت کند كه حتی راک‌استار با بهترین GTA ممکن هم توانایی شکست‌دادنش را ندارد.
اولین دستاورد 343 Industries را هم سال گذشته دیدیم. بانجی موضوع اصلی را كه همان گرافیک بود اندکی به حاشیه برده بود. به لطف تیم فنی قدرتمند استودیوي جدید، گرافیک هم به یکی از نقاط قوت سری هیلو تبدیل شد. ارائه تکنولوژی‌های جدیدی که مایکروسافت حق پتنت آن را برای خودش به ثبت رساند، به بازی‌های انحصاری این کنسول کمک کرد که بتوانند گرافیک خیره‌کننده‌ای ارائه دهند. Forza Horizon و هیلو 4 نشانه‌هایی از قدرت تیم فنی مایکروسافت هستند. رمدی را هم فراموش نکنید که با عنوان جدید خود انتظار می‌رود از بهترین گرافیک‌های نسل هشتم باشد.
 
 داغ‌ترین رخداد‌های دنیای بازی‌های ویدئویی 2014
 
CES 2014 و استیم
رخداد CES سال‌های گذشته زیاد مورد توجه گیمرها نبود. در واقع با توجه به نرم‌افزارمحور بودن این صنعت، گیمرها به‌جز دیدن تکنولوژی‌های مرتبط با کنسول‌های بازی و پی‌سی‌های قدرتمند، انتظار مورد دیگری را نداشته‌اند و ندارند. اما امسال با حضور Valve در این رخداد، موضوع برای گیمرها بسیار جذاب‌تر شده، به‌خصوص براي پی‌سی گیمرهایی که منتظرند تا بدنه بی‌جان پی‌سی‌گیمینگ توسط والو احیا شود. به هر حال Valve در این نمایشگاه قرار است از استیم‌ماشین‌ها به‌طور کامل پرده‌برداری کند و مدل اصلی استیم‌کنترلر را هم به‌نمایش بگذارد. امیدواریم چهره اصلی سیستم‌عامل استیم هم در این روزها به‌نمایش در‌آید تا بتوانیم بیشتر در جریان فعالیت‌های والو قرار بگیریم.
استیم‌ماشین‌ها کنسول‌های بازی نیستند و قرار نیست والو برای آنها بازی انحصاری بسازد. در واقع این جعبه‌ها یا ماشین‌ها، یک مدل کیس آماده هستند که به گیمرها کمک می‌کنند بهترین کیفیت را در یک‌جا تجربه کنند. استیم‌ماشین‌ها ادامه راه استیم هستند و تنها هدف‌شان ارائه تجربه متفاوت‌تری نسبت به گذشته است. اگر شما روی پی‌سی خود استیم را نصب دارید، حالا می‌توانید یک استیم‌ماشین به‌جای کیس بعدی‌تان خریداری و مانیتور و موس و کیبورد را به آن متصل کنید. با توجه به اندازه‌های کوچک این کیس‌ها، اگر هم مایل بودید می‌توانید آنها را به اتاق نشیمن ببرید و کنار کنسول‌های بازی‌تان قرار دهید و به‌وسیله یک کابل HDMI آن را به تلویزیون متصل کنید. در واقع با خرید استیم‌ماشین صاحب یک کامپیوتر جدید می‌شوید که برای اجرای بازی‌های ویدئویی به شکل کاملی بهینه شده است. البته اگر از سیستم‌عامل استیم هم خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید آن را با یک ویندوز 1/8 تعویض کنید و به کلاینت استیم روی ویندوز اکتفا کنید.
 
 داغ‌ترین رخداد‌های دنیای بازی‌های ویدئویی 2014
 
به هر حال یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات سال 2014، ارائه استیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماشین‌ها خواهد بود. با فراگیرتر شدن استیم، بازی‌سازان بیشتری به عرضه بازی‌هایشان برای PC علاقه‌مند شده‌اند و حالا با عرضه استیم‌ماشین‌ها، والو مرزها را گسترده‌تر می‌کند و پی‌سی‌گیمینگ را که روزگاری در خطر انقراض بود، هم‌رده با کنسول‌های نسل بعد به جلو می‌برد. استیم‌کنترلرها را هم اگر دیده باشید می‌دانید به‌معنای حقیقی، یک کنترلر نسل بعد محسوب می‌شوند. این کنترلر هیچ شباهتی به کنترلرهای فعلی ندارد، از دکمه‌های اضافه خبری نیست و آنالوگ‌ها که شاید مهم‌ترین رکن یک دسته بازی محسوب می‌شوند، از آنها حذف شده‌اند و جای خود را به دو تاچ‌پد داده‌اند. یک صفحه لمسی قابل کلیک هم در مرکز قرار دارد که کار را تکمیل می‌کند. آنچه تاکنون از این کنترلرها دیده‌ایم و شنیده‌ایم، نشان‌دهنده راحتی بالا است. در واقع اگر با آنالوگ‌ها مشکل دارید و به نظر شما به خاطر جنبه فیزیکی در کنار انگشتان‌تان نمی‌توانند دقت کافی را فراهم آورند، این موضوع دقیقا همان چیزی است که باید از داشتنش لذت ببرید.
E3 2014
برخلاف CES که چندان برای گیمرها مهم نیست، E3 حکم یک بمب ساعتی را دارد. کافی است به 10 روز انتهایی نزدیک شوید. شور و هیجان از همه‌جا می‌بارد و خبر و شایعه‌ها به گیمرها امان نمی‌دهد. در نهایت روز کنفرانس‌ها مهم‌ترین اخبار منتشر می‌شود. این روال عادی هر سالE3 است. حتی در سال‌ 2012 که کنسول‌سازها در حال رخت‌بربستن از نسل هفتم بودند و می‌خواستند خود را برای کنسول‌های بعدی‌شان آماده کنند، ناشرین بزرگی چون یوبی‌سافت و الکترونیک‌آرتز هم از این قاعده جدا نبودند و دیگر کار خاصی با نسل هفتم نداشتند و تمام سرمایه‌هایشان را برای نسل بعد گذاشته بودند.
اما امسال اوضاع با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است؛ مهم‌ترین دلیل هم استارت رسمی نسل هشتم محسوب می‌شود. حتما می‌دانید که فرایند پشتیبانی از یک کنسول، فرایندی چندساله است و هر شرکت بزرگی، دسترنج و میوه‌هایش را تنها برای روزهای اول به بازار نمی‌فرستد، بلکه این ادامه کار است که اهمیت دارد. هنگام برگزاری E3 2014، تقریبا هفت ماه از عرضه دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 گذشته است و برای هر کدام هم يكي دو بازی مهم از جمله TitanFall وInfamous: Second Son منتشر شده است که شاید اولین دلیل خرید این کنسول‌ها باشد، اما اولین E3 نسل هشتم باید توفانی باشد. ناشران بزرگ برنامه‌های شش ماه آینده خودشان را منتشر می‌کنند و تا يك سال آینده مشخص می‌شود که چه پیش خواهد آمد و بزرگان سال چه عناوینی خواهند بود.
 
 داغ‌ترین رخداد‌های دنیای بازی‌های ویدئویی 2014
 
در واقع یکی از دلایل اصلی اینکه شش ماه دوم هر سال تا فرارسیدن ماه ژوئن سرنوشتی ندارد، همین E3 است. در E3 مشخص می‌شود که مدعیان سال کدام‌ها هستند و در چه تاریخی منتشر می‌شوند. بنابراین از دیدن لیست ریلیز بازی‌ها تعجب نکنید. شرکت‌ها با استفاده از مراسم‌های بهترین بازی سال و دیگر رویداد‌های خبری مسیر چهار، پنج ماه آینده خود را روشن کرده‌اند، اما هر آنچه در نیمه دوم سال 2014 و اول 2015 قرار است رخ دهد، در E3 2014 مشخص می‌شود. مایکروسافت و سونی براي خالی نبودن فضا باید استودیوهای بزرگ‌شان را آماده کنند، مایکروسافت از هیلوي جدید رونمایی رسمی کند و سونی هم از آنچارتد بعدی که به گفته برخی Uncharted 4 نام خواهد داشت.


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200