http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
پرداخت اینترنتی لیست‌های بیمه‌شدگان بالاخره محقق شد
پرداخت اینترنتی لیست‌های بیمه‌شدگان بالاخره محقق شد

سازمان تامین اجتماعی که با حرکتی لاک‌پشتی در طول‌های سال گذشته در حوزه فناوری اطلاعات گام برداشته، درصدد است با اعمال تغییرات ساختاری، تشکیل کمیتهICT و سند فاوا تحولی در نوسازی خدمات این سازمان به وجود آورد.

به گزارش عصر ارتباط، کمیته فناوری اطلاعات که به‌عنوان یکی از کمیته‌های شش‌گانه سازمان تامین اجتماعی پس از تغییر مدیریت در این سازمان شکل گرفت، توسعه زیر ساخت‌های ICT و ارايه خدمات در فضای مجازی در حوزه تامین اجتماعی را در دستور کاری خود قرار داد. بر این اساس تاکنون پروژه‌هایی مانند پرداخت اینترنتی لیست حق بيمه کارفرمایان و راه‌اندازی سامانه متمرکز صدور دفترچه‌های درمانی در شعب در حال تکمیل است. از سوی دیگر، تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات از سال گذشته در دستور کاری سازمان قرار گرفت تا چشم‌انداز حوزه ICT را روشن کند؛ هرچند هنوز این سند تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است.
ابوالحسن پور‌حسینی، مدیرکل راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی در زمینه راه‌اندازی سامانه‌های اخیر سازمان گفت‌: «پرداخت اینترنتی لیست حق بيمه کارفرمایان یکی از مسايلی بود که در کمیته‌ICT مصوب شده بود. بر این اساس کارفرمایان با مراجعه به شعبه می‌توانند نام کاربری و رمز عبور را دریافت و از بستر اينترنتي لیست حق بیمه‌ها را ارسال و نسبت به پرداخت اینترنتی اقدام کنند. این پروژه در تمام شعب انجام شده و کل کشور زیر بار این پروژه قرار گرفته است.»
او افزود: «این پروژه در شش فاز اجرا شد که در اسفندماه 92 نزدیک به 212 هزار لیست و در فروردین 93 ‌حدود 88 هزار لیست به‌صورت اینترنتی بوده و به‌طور کلی تاکنون از میان 451 شعبه حدود 524 هزار لیست به‌صورت اینترنتی محقق شده است.»
او در پاسخ به این سوال که مراجعه کارفرمایان در روزهای پایانی ماه مشکل‌زا نخواهد بود، گفت: «سامانه به لحاظ سرویس‌دهی خدمات خوبی دارد. البته چون کارفرمایان می‌خواستند در روزهای پایانی ماه مراجعه کنند، این مساله به ایجاد ترافیک منجر می‌شد که با بهینه‌شدن سیستم این مشکل حل شد. از آنجا که بیشترین ازدحام را در اداره کل غرب تهران داریم، پایلوت طرح در آنجا اجرا شد و بر این اساس توسعه سیستم را بر اساس حجم ترافیک شعبه غرب تنظیم کردیم.»
تمرکز خدمات دفترچه درمانی
راه‌اندازی سامانه متمرکز خدمات دفترچه درمانی یکی دیگر از تصمیماتی بوده که در کمیته فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی گرفته و به‌تازگي راه‌اندازی شد. بر این اساس از ویژگی‌های این سامانه، امکان ارايه هر نوع خدمات دفترچه درمانی فارغ از شعبه محل بیمه‌پردازی یا مستمری‌بگیری و همچنین خارج از محدوده جغرافیایی شعب به بیمه‌شدگان است.
از ابتدای خردادماه سال‌جاری تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی می‌توانند به اختیار و انتخاب به هریک از شعب سراسر کشور که نزدیک به محل سکونت یا اشتغال آنها است برای دریافت خدمات بیمه‌ای مراجعه کنند. همچنین قرار است سامانه متمرکز خدمات دفترچه درمانی از ابتدای تیرماه سال 93 در تمامی کارگزاری‌های رسمی سازمان فعال شود. پورحسینی در این زمینه گفت: «تاکنون این پروژه در ادارات کل شرق و غرب اجرا شده، به‌طوری‌که در اداره کل شرق در حدود 10 هزار دفترچه و در اداره کل غرب نیز 17 هزار دفترچه به‌صورت متمرکز صادر شده است. پیش از این افراد برای صدور، تمدید و معاوضه دفترچه‌های خود باید فقط به شعبه‌ای مراجعه می‌کردند که دفترچه در آن صادر شده بود، اما با راه‌‌اندازی این سامانه می‌توان به هر شعبه‌ای مراجعه کرد.»
او در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست در فاز بعدی صدور یا ایجاد تغییرات و تعویض دفترچه به‌صورت اینترنتی صورت گیرد گفت: «از نظر فنی ممکن است، اما این مساله به مسايل حقوقی و سیاست‌گذاری‌های کسب‌وکار سازمان مربوط می‌شود. در فاز بعدی قرار است تمامی کارگزاری‌ها به این سامانه متصل شوند و خدمات خود را به صورت متمرکز ارايه دهند.»


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200