http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
چهارشنبه 1 مهر 1394
آموزش اضافه کردن دراپ‌باکس به مجموعه‌ آفیس ۲۰۱۳
آموزش اضافه کردن دراپ‌باکس به مجموعه‌ آفیس ۲۰۱۳

شرکت مایکروسافت، مجموعه‌ نرم ‌افزاری آفیس ۲۰۱۳ را با سرویس ذخیره‌ی ابری وان‌درایو یکپارچه کرده است.

شرکت مایکروسافت، مجموعه‌ نرم ‌افزاری آفیس ۲۰۱۳ را با سرویس ذخیره‌ی ابری وان‌درایو یکپارچه کرده است. به گونه‌ای که می‌توان فایل‌هایی مانند ورد را به طور مستقیم از داخل نرم‌افزار ورد ۲۰۱۳ در این فضای ابری ذخیره کرد. به منظور افزایش کارایی مجموعه‌ی آفیس، مایکروسافت در وبسایت خود اقدام به ارائه‌ی فایل آموزشی افزودن سرویس‌های ذخیره‌ی ابری دیگری مانند دراپ‌باکس، گوگل درایو و... را از طریق اعمال تنظیم‌هایی در کلیدهای رجیستری و مجموعه‌ی آفیس، کرده است که می‌توانید با کلیک بر روی لینک، آن را دانلود و مطالعه کنید.

در این مقاله فقط به نحوه‌ی افزودن خودکار سرویس دراپ‌باکس به آفیس ۲۰۱۳ خواهیم پرداخت؛ اما با مطالعه‌ی فایل آموزشی یاد شده، می‌توانید سرویس‌های ابری دیگر را هم به صورت دستی از طریق رجیستری به مجموعه‌ی آفیس اضافه کنید.

این مقاله در اصل برای نسخه‌های قدیمی ویندوز نوشته شده بود که محتویات و فایل اسکریپت آن برای استفاده‌ در ویندوز ۱۰ بروز شده است.

نحوه‌ی افزودن دراپ‌باکس به مجموعه‌ی آفیس ۲۰۱۳

اگر از سرویس‌های ذخیره سازی ابری به جز سرویس‌های وان‌درایو و شِرپوینت مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، به جز ذخیره و باز کردن فایل‌ها در پوشه‌ی محلی مربوط به آن‌ها از طریق گزینه‌های Save As و Open موجود در پنجره‌های محاوره‌ای ویندوز، نمی‌توانید این سرویس‌های ابری را از طریق گزینه‌ی Add a Place به بخش‌های Save As و Open مجموعه‌ی آفیس اضافه کنید.

آموزش اضافه کردن دراپ‌باکس به مجموعه‌ آفیس ۲۰۱۳
برای افزودن دراپ‌باکس، ابتدا باید فایل اسکریپت با فرمت بَچ را دانلود کنید. در صورت دانلود فایل از طریق مرورگر، به احتمال زیاد با پیامی مبنی بر خطرناک بودن فایل دانلودی روبه‌رو خواهید شد که در این صورت باید گزینه‌ی Keep را انتخاب کنید.

آموزش اضافه کردن دراپ‌باکس به مجموعه‌ آفیس ۲۰۱۳
فایل دانلود شده را اجرا کرده و به منظور ادامه‌ی فرآیند، یکی از دکمه‌های صفحه کلید را بفشارید. در مرحله‌ی بعدی باید آدرسی مانند C:UsersUsernameLocation را تایپ کرده و اینتر را از روی صفحه کلید بزنید؛ قسمت Username از آدرس یاد شده، مربوط به نام کاربری حساب ویندوز شما و بخش Location آدرس هم، مربوط به نام پوشه‌ی محلی ذخیره سازی سرویس ابری دراپ‌باکس است که ما پوشه‌ای با نام Zoomit Dropbox را برای آن ایجاد کرده‌ایم. در مرحله‌ی پایانی، در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند، با پیام‌هایی تحت عنوان The operation completed successfully روبه‌رو خواهید شد که برای اتمام فرآیند، باز هم باید یکی از دکمه‌های صفحه کلید را بفشارید.

آموزش اضافه کردن دراپ‌باکس به مجموعه‌ آفیس ۲۰۱۳
با اتمام این فرآیند، سرویس دراپ‌باکس به بخش Add a service مجموعه‌ی آفیس اضافه می‌شود. اما برای افزودن این سرویس به بخش سرویس‌های ابری متصل به مجموعه‌ی آفیس برای بهره‌مندی از آن در قسمت‌های Open و Save As نرم‌افزار، به منظور بازکردن و ذخیره‌ی فایل‌ها در سرویس دراپ‌باکس پس از آنلاین شدن، مسیر Account→ Connected Services→ Add a service→ Storage را در تب File مجموعه‌ نرم‌افزاری آفیس دنبال کرده و روی گزینه‌ی Dropbox کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن دراپ‌باکس به مجموعه‌ آفیس ۲۰۱۳
برای حذف سرویس ابری دراپ‌باکس، می‌توانید از بخش Connected Services یاد شده، روی عبارت Remove کنار آن کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن دراپ‌باکس به مجموعه‌ آفیس ۲۰۱۳
استفاده از این روش، راهی سریع و تقریبا بی‌دردسر برای یکپارچه سازی سرویس‌های ابری سازندگان دیگر با مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت است که با جستجوی فایل اسکریپت مربوط به سایر سرویس‌های ابری در اینترنت، قادر به تکرار این فرآیند برای دیگر سرویس‌ها هم خواهید بود. تنها اشکال کوچکی که وجود دارد، اجرای فایل بچ یا اعمال تنظیمات دستی در هر رایانه و حساب کاربری آفیس است؛ که می‌توانید با به همراه داشتن فایل یاد شده در یک حافظه‌ی فلش یا ذخیره کردن آن در سرویس‌های ابری، آن را در هر مکانی و هنگام نیاز اجرا کنید.

منبع: زومیت


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200