http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
استراتژی‌های کارآمد برای بازاریابی در تجارت الکترونیکی
استراتژی‌های کارآمد برای بازاریابی در تجارت الکترونیکی

آنچه از بازاریابی موفقیت‌آمیز برای فروشگاه آنلاین شما دشوارتر به‌نظر می‌رسد، انجام این فرایند با استفاده از تکنیک‌های منسوخ‌شده و غیرموثر است.

از این‌رو، فهرستی از استراتژی‌های کاربردی و موثر در ارتباط با بازاریابی تجارت الکترونیکی پیش روی شماست. البته با مطالعه این مقاله شیوه‌های غیرمفید و بی‌نتیجه که تنها باعث هدررفتن تلاش‌های شما می‌شوند نیز مشخص خواهند شد.
استراتژی‌های موثر
گزینه‌هایی که در این شماره و هفته آینده معرفی می‌کنیم، روش‌هايی هستند که به‌طور همیشگی می‌توانید انجام دهید و به‌واسطه زمانی که به آن اختصاص می‌دهید، بیشترین استفاده را از بازاریابی تجارت الکترونیکی خواهید برد. همچنین منافع شما در بهینه‌سازی ‌سایت برای موتورهای جست‌وجو در درازمدت حفظ خواهد شد. حتی اگر قصد دارید تنها روی چند گزینه تمرکز کنید، می‌توانید گزینه‌های مورد نظر خود را از این فهرست انتخاب کنید.
ارسال مقالات برای سایت‌های شخصی
این یکی از روش‌های برگزیده در بازاریابی، فروشگاه‌های اینترنتی است. این استراتژی در وهله اول جست‌وجو و یافتن سایت‌های مناسب را می‌طلبد. پس از آن بايد در ارتباط با موضوعی که بر آن تسلط دارید، مقاله‌ای ویژه تدارک ببینید و به سایت مورد نظر ارايه دهید. بنابراین انتخاب سایت‌هایی که رتبه سایت بالاتری دارند، مفیدتر است. هنگامی که این کار به موفقیت انجام شود، توسط این مقاله لینک‌های زیادی به سوی سایت شما روانه خواهند شد. در نهایت سایتی که مقاله شما روی آن قرار گرفته است، مطالب مفیدی برای بازدید‌کنندگان خواهد داشت و سایت شما نیز از نظر سئو بهبود پیدا خواهد کرد. سیاست برد‌- برد از اهداف این روش است.
ارسال پست در بلاگ‌های شخصی
این تاکتیک مشابه روش اول عمل می‌کند، با این تفاوت که تمرکز آن روی وبلاگ‌نویسی است. وبلاگ‌نویسان همواره در پی محتوای باکیفیت برای وبلاگ خود هستند. این مشخصه یکي از ویژگی‌های مهم آنها به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با تولید مطالبی که برای مخاطبان وبلاگ جذاب است، وبلاگ‌نویسان را متقاعد کنید و پس از پست کردن مقاله خود در وبلاگ، لینک سایت‌تان را نیز در آن قرار دهید.
نقد و بررسي محصولات در سایت‌ها
قراردادن کالا در سایت‌ها به‌منظور نقد و بررسی، بهترین روش برای تولید محتوای غنی در رابطه با محصولات شما است که این بررسی‌ها توسط لینک‌هایی به سایت شما مرتبط می‌شود. این روش نیازمند هزینه است، اما تاثیرات آن روی فروش محصولات و سئو در دراز مدت مشهود خواهد شد، به‌خصوص اگر کالای شما مورد توجه قرار گیرد و بررسی‌های زیادی را به خود اختصاص دهد.
نوشتن تصدیق‌نامه برای شرکت های دیگر
این روش به دریافت لینک‌های قدرتمند به سایت شما می‌انجامد. به بیان دیگر، با استفاده از این استراتژی، از سایت‌هایی با رتبه‌های قابل قبول لینک دریافت خواهید کرد. نحوه فعالیت این روش به این شرح است: هنگامی که شما به خدمات یا محصولی علاقه‌مندید و مدام در حال استفاده از آن هستید، درصدد ارتباط با آن شرکت برمی‌آیید و با نوشتن تصدیق‌نامه و ارسال تقدیر‌نامه‌ها رضایت خود را اعلام مي‌کنید. اگر شرکت مذکور به انتشار نوشته شما بپردازد، لینک‌هایی به سایت شما خواهد داد. نکته مهم در این رابطه، توجه در انتخاب سایت یا وبلاگ ارزشمند است که قابل تحسین و مورد رضایت شما باشد. در غیر این‌صورت تلاش شما موثر نخواهد بود و به‌دلیل تحسین یک سرویس ضعیف، سایت و محصولات شما نیز زیر سوال خواهند رفت.
بهینه‌سازی سایت
اگر سایت خود را برای کلمات درست بهینه نکرده باشید، تمامی لینک‌سازی‌ها بی‌فایده خواهد بود و به‌خوبی کار نخواهند کرد. سرمایه‌گذاری زمانی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود و پی بردن به این موضوع که افراد از چه کلماتی برای جست‌وجوی محصولات شما استفاده می‌کنند، بسیار مهم و حیاتی است. پس از آن اطمینان از لینک‌سازی داخلی و محتوای هر صفحه برای هماهنگی با کلمات کلیدی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایه‌گذاری روی جست‌وجوی کلمات کلیدی و بهینه‌سازی، منافع زیادی برای سایت شما خواهد داشت. این روش به قدرتمند‌تر شدن سایت و افزایش ترافیک ارگانیک آن منجر خواهد شد.
تبديل سایت‌به مرجعی مفید
تولید منابع مفید اطلاعاتی که اغلب به «لینک‌های طعمه» معروف‌اند، به‌طور اجتناب ناپذیری افراد را به تعقیب لینک سایت شما هدایت خواهد کرد. این منابع می‌تواند شامل یک دستورالعمل و راهنمای واضح برای استفاده خریداران یا خودآموز جامع رفع نقص یک دستگاه باشد که از این طریق در دسترس مخاطبان قرار داده می‌شود. این منابع اغلب مرتبط با زمینه فعالیت شما هستند. این منابع شما را به‌عنوان متخصصی در زمینه کاری خود معرفی خواهد کرد که به موجب آن اعتبار شما افزایش پیدا می‌کند و در نهایت به فروش بیشتری دست خواهید یافت.
لينك شدن به سایت تامین‌کننده کالا
اکثر تولیدکنندگان دکمه‌ای نظیر «از کجا خرید کنم» یا «نزدیک‌ترین فروشنده» را در سایت خود قرار می‌دهند. شما باید فروشگاه خود را در میان فروشندگان دیگر قرار دهید؛ بنابراین لازم است درخواستی به تولیدکننده ارسال کنید. البته پیش از این کار، لازم است اطمینان یابید كه فروشگاه شما با دیگر فروشندگان موجود در سایت تولید‌کننده (از نظر کیفیت، طراحی و...) برابری می‌کند. این گزینه به داشتن تصدیق‌نامه‌هایی از طرف کاربران منجر می‌شود. این به آن معنی است که مخاطبان سایت به شما اطمینان بیشتری پیدا کرده و سایت‌تان را به‌عنوان یک مرجع قابل اعتماد، دنبال می‌کنند. جدا از منافع سئو به‌دليل وجود لینک‌ها، شما به ترافیک بالايی از سمت سایت تامین‌کننده محصولات خود، دست پیدا خواهید کرد كه این ویژگی به بالاتر رفتن رتبه سایت‌تان منجر خواهد شد و منبع خوبی برای فروش مستقیم به‌شمار می‌آید.
تهيه فهرستی برای بازاریابی ایمیلی
متقاعد کردن یک مشتری قدیمی شرکت برای خرید کردن، بسیار آسان‌تر از تلاش برای فروش به یک مشتری جدید است. با فرض اینکه شما مشتریان پیشین خود را حفظ کرده‌اید، می‌توان گفت تراکنش‌های قبلی موجب پدید آمدن اعتماد شده است. می‌توانید با استفاده از آدرس‌های ثبت‌شده در سیستم خود، به مشتریان‌تان ایمیل بفرستید و با آنها در تماس باشید و از این طریق آنها را به خرید مجدد ترغیب کنید.
- این تکنیک‌ها ممکن است برای لینک‌سازی چنان مفید نباشند، اما مادامی‌که شما در حال شکل دادن به برنامه بازاریابی خود هستید، این روش‌ها قابل تامل هستند. بسته به بازار هدف شما، ممکن است برخی از گزینه‌ها کاربردی‌تر باشند.
ادامه دارد....


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200