http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
نکاتی برای استفاده صحیح از فرم‌ها و لینک‌گذاری در سایت‌ها
نکاتی برای استفاده صحیح از فرم‌ها و لینک‌گذاری در سایت‌ها

هشتاد درصد کاربران، نیازهای خود را از طریق موتورهای جست‌وجو می‌یابند.

این یک آمار تاییدشده از سوی مراکز مختلف بین‌المللی مرتبط با کاربران وب است، به‌دلیل اهمیت موضوع بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو برای دستیابی به کاربران هدف بیشتر در مقایسه با رقبا، از چند شماره قبل مطالبی را برای شما درنظر گرفته‌ایم که ترجمه‌ای از کتاب راهنمای بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو ویژه تازه‌کارها است.
 
فرم‌های مورد نیاز مثل فرم عضویت
اگر شما نیاز دارید که کاربران قبل از دسترسی به محتوای خاصی فرمی را به‌صورت آنلاین تکمیل کنند، موتورهای جست‌وجو ممکن است هرگز آن پیج‌های حفاظت‌شده را مشاهده نکنند.
فرم‌ها ممکن است برای log in شامل یک پسورد حفاظت‌شده باشند. در هر صورت‌، spiderهای جست‌وجو به‌طور‌ کلی هیچ‌گونه تلاشی برای ارسال فرم‌های عضویت نمی‌کنند و در نتیجه هرگونه محتوا و لینکی که فقط از طریق فرم قابل دسترسی باشد برای موتورها غیر‌قابل مشاهده خواهد بود.
اگر برای لینک‌ها از جاوا اسکریپت استفاده کنید، ممکن است ببینید که موتورهای جست‌وجو درون آنها نفوذ نمی‌کنند یا اهمیت کمی به لینک‌هایی که درون آن جاسازی‌شده می‌دهند. از لینک‌های استاندارد HTML به‌جای جاوا اسکریپت استفاده کنید؛ روی هر پیجی که مایلید spider ها درون آن نفوذ کنند.
‌لینک‌هایی وجود دارند که به پیج‌هایی اشاره می‌کنند که آن پیج‌ها با تگ Meta Robots و robots.txt مسدود شده‌اند. فایلmeta robots tag و robots.tx هر دو به صاحب یک سایت اجازه می‌دهند تا spider را از دسترسی به صفحه محدود کند. فقط توجه داشته باشید که بسیاری از وب‌مسترها ناخواسته از این دستورات به‌عنوان تلاشی برای مسدود کردن دسترسی توسط ربات‌های سرکش استفاده می‌کنند تا کشف کنند چگونه موتورهای جست‌وجو نفوذ خود را متوقف می‌كنند.
 
فریم‌ها ( Frames‌یا‌I-frames)
از لحاظ فنی‌، لینک‌ها در هر دو نوع فریم فوق قابل نفوذند، اما از نظر سازماندهی و دنبال کردن لینک‌ها، هر دو باعث بروز مشکلاتی ساختاری در موتورهای جست‌وجو می‌شوند. اگر شما یک کاربر پیشرفته هستید و درک تکنیکی خوبی از چگونگی index‌شدن و دنبال شدن لینک‌ها در فریم‌ها توسط موتورهای جست‌وجو دارید، بهتر است از آنها دور کنید.
‌ربات‌ها از فرم‌های جست‌وجو استفاده نمی‌کنند. بعضی از وب‌مسترها معتقدند اگر یک سرچ‌باکس روی سایت خود بگذارند موتورهای جست‌وجو قادر خواهند بود هرآنچه را بازدیدکنندگان به‌دنبال آن هستند پیدا کنند. متاسفانه spiderها برای پیدا کردن محتوا، جست‌وجو انجام نمی‌دهند و در نتیجه میلیون‌ها صفحه در پشت دیوارهای غیرقابل دسترس، پنهان‌شده و ناشناس باقی می‌مانند.
 
لینک در فلش‌، جاوا و دیگر plug in ها
لینک‌های جاسازی شده در سایت Panda نمونه کاملی از این پدیده است. اگرچه ده تن پاندا به پیج پانداها لینک داده شده است، اما spider نمی‌تواند از میان ساختار لینک سایت به آنها دسترسی پیدا کند و بنابراین آنها را به‌صورت نامرئی به موتور جست‌وجو ارايه می دهد.
‌موتورهای جست‌وجو فقط به درون لینک‌های روی صفحه ارايه‌شده نفوذ می‌کنند، نه مقدار بی‌نهایتی از لینک‌ها. این محدودیت برای کاهش اسپم‌ها و حفظ رتبه ضروری است. پیج‌هایی که صدها لینک روی آنهاست در معرض این خطر هستند که موتور جست‌وجو توانایی نفوذ در میان این همه لینک را نداشته باشد.
اگر از این موارد اجتناب کنید، به spider‌ها اجازه می‌دهید تا به‌آسانی به محتوای پیج‌های شما دسترسی پیدا کنند.
از Rel="nofollow" می‌توانید برای ترکیب زیر استفاده کنید:
<a href="http://www.seomoz.org" rel="nofollow">Lousy Punks!</a>
ممکن است لینک‌ها دارای ویژگی زیادی باشند که به آنها اعمال شده است. اما موتورهای جست‌وجو تقریبا همه اینها را نادیده می‌گیرند به‌جز تگ rel="nofollow". در مثال بالا‌، با افزودن تگ rel="nofollow به لینک‌، ما یعنی صاحبان سایت‌‌ها می‌خواهیم به موتورهای جست‌وجو بگوییم که نمی‌خواهیم این لینک به‌عنوان «سرتیتر» تفسیر شود. Nofollow همان‌طور که از معنی لغوی‌اش پیداست به موتورهای جست‌وجو دستور می‌دهد لینکی را دنبال نکنند (اگرچه در بعضی موارد این کار را انجام می‌دهند). تگ یا برچسب‌ nofollow به‌عنوان یک روش به متوقف کردن کامنت‌های خودکار یک وبلاگ و تزریق اسپم لینک کمک می‌کند. اما در طول زمان به راهی تبدیل شده که از طریق آن به موتور‌های جست‌وجو گفته می‌شود که از ارزش لینکی که معمولا خوانده شده است کم کند. لینک‌هایی که با nofollow همراه می‌شوند توسط موتورهای جست‌وجو کمی متفاوت تفسیر می‌شوند، اما واضح است که در مقایسه با لینک‌های ‌followed‌ بار زیادی را عبور نمی‌دهند.
 
آیا لینک‌های‌ ‌nofollowed‌ بد هستند؟
اگرچه به اندازه لینک‌های ‌followed‌ ارزش زیادی را انتقال نمی‌دهند، اما لینک‌ ‌nofollow‌ یک بخش طبیعی از مشخصات یک لینک متنوع است. یک سایت با تعداد زیادی لینک ورودی با لینک‌های ‌nofollowed‌ بسیاری انباشته خواهد شد و این چیز بدی نیست.
در حقیقت، عوامل رتبه‌بندی SEOmoz's ‌نشان می‌دهد که سایت‌های دارای رتبه‌های بالا در مقایسه با سایت‌هایی با رتبه پایین‌تر تمایل بیشتری به داشتن درصد بالاتری از لینک‌های ورودی ‌nofollowed‌ دارند.


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200