http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
افزاره‌های همراه، عامل رشد خرید برخط
افزاره‌های همراه، عامل رشد خرید برخط

طبق گزارش گروه بازسیتی که به سفارش انجمن بازاریابی همراه(MMA) تهیه شده است شمار افرادی که با افزاره‌های همراه به خرید برخط(online) اقدام می‌کنند نسبت به گذشته افزایش یافته است.

به گزارش عصر ارتباط، حدود نیمی از کاربران تلفن همراه(48 درصد) که به پرسش‌های این بررسی پاسخ داده‌اند مرتبا خرید برخط انجام می‌دهند و حدود یک پنجم‌شان هم قبل از آن که برای خرید به فروشگاه‌ها بروند محصولات را به صورت برخط وارسی می‌کنند. مجموعا بیش از 70 درصد مصرف‌کنندگان تلفن همراه خریدهای برخط انجام می‌دهند.
طبق این گزارش، تلفن همراه در حال حاضر در نقش مجرایی برای خرید با رایانه‌های شخصی(پی‌سی) هم‌ترازی می‌کند و کلید محرک دگرگونی در رفتار خرید مصرف‌کنندگان است. حتی در برخی کشورها، تلفن همراه به مسلط‌ترین مجرای خرید تبدیل شده است. این وضعیت از همه بیشتر در منطقه‌ آسیا-اقیانوسیه نمایان است که تلفن همراه در خریدها پیشتاز است زیرا تلفن همراه به افزاره‌ اصلی مردم تبدیل شده است.طبق این بررسی آماری یک سوم مصرف‌کنندگان(32 درصد) در این منطقه با تلفن همراه خرید می‌کنند در حالی که این شاخص برای رایانه‌ شخصی یک پنجم (21 درصد) است. انتظار می‌رود تلفن همراه رشد بیشتری هم داشته باشد زیرا حدود یک‌سوم(30 درصد) شرکت‌کنندگان در بررسی آماری گفتند که قصد دارند به سراغ خرید با تلفن همراه بروند.روهیت دادوال مدیر عامل بخش آسیا-اقیانوسیه‌ انجمن بازاریابی همراه می‌گوید: نقش تلفن همراه به عنوان مجرای خرید خیلی سریع تکامل یافته است ولی چالش فراروی بازاریابان این است که در تمامی مجاری خرید تجربه‌ خرید یکنواختی به دست دهند تا مصرف‌کنندگان با خدمات پیوسته‌ای مواجه باشند. رشد انفجاری در نقش تلفن همراه به عنوان مجرای خرید به گونه‌ای بوده‌ است که بسیاری از خرده‌فروشان گوش‌به زنگ شده‌اند. طبق این گزارش شمار افرادی که به دلایل مختلف بدون خرید کردن از فروشگاه‌ها خارج می‌شوند افزایش یافته است. دست کم 22 درصدشان به امید آن که به صورت برخط بتوانند معامله‌ بهتری انجام دهند بدون خرید از فروشگاه بیرون می‌آیند. این شاخص در سال گذشته 13 درصد بود. 27 درصد هم آنچه را می‌خواهند در فروشگاه پیدا نمی‌کنند. این شاخص هم در سال 2013 برابر با 14 درصد بود.در کل شمار کمتری از مصرف‌کنندگان، کارشان به صندوق فروشگاه‌ها می‌کشد که می‌تواند زنگ خطر را برای خرده‌فروشان به صدا درآورد. تلفن همراه قابلیت آن را دارد که شیوه‌های سنتی خرید را مضمحل کند و بازاریابان باید به این نکته توجه کنند.این بررسی آماری در ماه‌های آوریل و مه 2014 بین 3590 پاسخ‌دهنده از 26 کشور جهان انجام گرفت که 11 کشور در منطقه‌ آسیا -اقیانوسیه بودند.


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200