http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
دوشنبه 26 مهر 1395
مدير عامل مخابرات : افزایش رقابت به نفع صنعت ارتباطات کشور است
مدير عامل مخابرات : افزایش رقابت به نفع صنعت ارتباطات کشور است

رسول سراییان از جمله مدیران خوش‌فکر و باسابقه حوزه ارتباطات کشور است. مدیرعاملی شرکت ارتباطات سیار ایران و عضویت در هیات‌مدیره این شرکت و اکنون نیز مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران از جمله تجربه‌های مدیریتی وی به‌شمار می‌رود.

سراییان معمولا از مصاحبه دوری می‌کند؛ چراکه معتقد است اول باید کار کرد و بعد گزارش انجام آن را داد و کار نکرده نیاز به سخنوری ندارد. با این حال گفت‌وگوی کوتاهی با وی داشتیم.
*قضیه ادغام مخابرات که به وجود آمد، این احتمال وجود داشت که مخابرات‌های استانی مقاومت کنند. الان وضعیت به چه ترتیب است و اوضاع در این مورد چگونه است؟
الحمدا... همه‌چیز خیلی خوب پیش می‌رود و علت آن هم این است که از دو، سه سال گذشته روی این موضوع کار شده بود و نظرات مشاوره و کارهای کارشناسی روی آن انجام شده بود و طرح به مرحله بلوغ خود رسیده و سپس انجام شده است. لذا مورد خاصی نداریم و گام به گام داریم به سمت جلو می‌رویم.
*در ماجرای بحث توسعه سرویس و افزایش تعرفه‌ای که اتفاق افتاد، گزارشی منتشر شد که مخابرات فقط 20 درصد از افزایش تعرفه‌ها بهره‌مند می‌شود و 80 درصد این موضوع به نفع دولت است. آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید؟
به نظر من باید این را از رگولاتوری بپرسید، چون نظام‌ تعرفه‌ها را آنجا تعیین و مشخص می‌کنند که چه بخشی سهم دولت و چه بخشی سهم شرکت مخابرات ایران می‌شود. بنابراين بهترین مرجع از این بابت رگولاتوری است.
*خودتان به عنوان مدیرعامل شرکت از این اتفاقی که رخ داد راضی بودید؟
سرانجام بعد از ۱۳ سال دارد یک اصلاح تعرفه‌ای ایجاد می‌شود. همین هم از نظر ما یک اثر مثبت دارد و یک قدم رو به جلو است. ما داریم مقدمات را برای اصلاح نظام تعرفه بعدی بر می‌داریم. البته این لزوما به‌معنای افزایش تعرفه نیست و ممکن است نظام تعرفه اصلاح شود، بنابراین همین که یک قدم به سمت جلو رفته از دید من قدم مثبتی است.
*گفته می‌شود مخابرات تا پایان تصمیم دارد دوباره تقاضای افزایش تعرفه کند، برنامه شما در این رابطه چیست؟
ما براساس تصمیمی که هیات‌مدیره گرفته باید به‌طور دایم روی نظام تعرفه‌ها و اصلاح تعرفه‌ها کار کنیم تا تعرفه‌ها متناسب با نیاز مردم و شرایط بازار باشند. به این ترتیب ما در این زمینه پویا عمل خواهیم کرد و مرتب آن را تغییر خواهیم داد.
‍*پس احتمال تغییر مجدد تعرفه وجود دارد؟
تغییر لزوما به‌معنای افزایش نیست و بیشتر نظام‌های تعرفه و مدل‌های فروش خدمات می‌تواند تغییر کند و این ممکن است حتی تا چهار بار در سال هم اتفاق بیفتد.
*یکپارچه‌سازی خود شبکه‌های مخابرات مثل سیستم پرداخت و مخابرات استانی‌تان چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
اینها را شروع کرده‌ایم. از دو ماه قبل بحث IT را شروع کرده‌ایم و ان‌شا‌ءا... يکي يکي انجام خواهند شد.
* با این حساب چه زمانی مردم می‌توانند کیفیت و بهبود سرویس‌ها را در نتیجه این یکپارچه‌سازی ببینند؟
ان‌شا‌ءا... از سال آینده این اتفاق می‌افتد.
*در حوزه اپراتورهای مجازی با توجه به حجم بالای مجوزهای اعطاشده فضا را چطور می‌بینید و به‌طور کلی برنامه‌تان برای همکاری با FCPها و اپراتورهای مجازی چیست؟
سازمان تنظیم مقررات مصوبه‌ای به نام ۲۳۰ دارد که در آنجا امکاناتی را که در انحصار شرکت مخابرات ایران بوده رگولاتور الزام کرده که به اینها واگذار کنیم. ما از تیر ماه شروع کردیم و تمام امکاناتی را که درخواست داشته‌اند و ما موجود داشته‌ایم در اختیارشان گذاشته‌ایم.
 بر همین اساس هر کدام  به توسعه و سرمایه‌گذاری علاقه‌مند باشند می‌توانند استفاده کنند. ضمن آنکه خودشان هم مجاز به شبکه‌سازی هستند و در کل این مساله به نفع کشور مخابرات و همه است چون رقابت باعث ایجاد خیر و برکت می‌شود.
 


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200