http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
اقدامات لازم برای سیم‌کارت گم ‌یا سرقت‌شده
اقدامات لازم برای سیم‌کارت گم ‌یا سرقت‌شده

با افزایش مشغله فکری افراد و خانه‌تکانی‌های سال نو، خرید،مسافرت و ... اگر در شهر یا در مسافرت گوشی همراه گم یا مفقود شود، یکی از نگرانی‌های صاحبان تلفن همراه، امکان استفاده نابجا از سیم‌کارت آنها است.

با افزایش مشغله فکری افراد و خانه‌تکانی‌های سال نو، خرید، مسافرت و ... اگر در شهر یا در مسافرت گوشی همراه گم یا مفقود شود، یکی از نگرانی‌های صاحبان تلفن همراه، امکان استفاده نابجا از سیم‌کارت آنها است، به‌خصوص اگر سیم‌کارت دايمی باشد و راه‌حل آن غیرفعال کردن سیم‌کارت باشد. اما چگونه می‌توان به سریع‌ترین شکل ممکن سیم‌کارت خود را غیرفعال و سیم‌کارت جدید دریافت کرد؟
اگر مشترک شرکت همراه اول هستید، برای این منظور باید با به‌همراه داشتن آخرین قبض پرداختی به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و تقاضاي قطع و دريافت سيم‌كارت جديد کنید که برای این کار حضور مالک به همراه اصل و کپی مدارک شناسایی الزامی است. در صورت عدم حضور مالک، وکیل قانونی وی باید به همراه اصل و کپی وکالت‌نامه و مدارک شناسایی براي پرکردن فرم درخواست به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کند. باید توجه داشت در صورت عدم حضور مالک یا وکیل وی، بستگان درجه اول (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر) می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی یا مراکز تلفن ثابت و اداره‌هاي مشترکان مراجعه و تنها نسبت به قطع سیم‌کارت مفقودی اقدام کنند و خود صاحب خط برای دریافت سیم کارت جدید مراجعه کند.
سوالی که در اینجا پیش می‌آید، این که اگر نسبت به اعلام مفقودی تلفن اقدام شود و تقاضای سیم کارت جدید نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
در این صورت سعی کنید برای گرفتن سیم‌کارت جدید سریع اقدام کنید؛ چون سیم‌كارت‌هايی که صرفا نسبت به غیرفعال کردن آنها اقدام شده باشد و تقاضای دریافت سیم‌کارت جدید ثبت نشده باشد، پس از 20 روز دوباره فعال خواهند شد.
حال اگر به‌دلیل مسافرت، شما از طریق اینترنت و سایت همراه اول نسبت به غیرفعال کردن سیم‌کارت اقدام کردید، براي دریافت سیم‌کارت با ارايه اصل و کپی‌ کارت ملی وآخرین قبض پرداخت‌شده به یکی از دفاترخدمات ارتباطی مراجعه و سیم‌کارت جدید خود را دریافت کنید. می‌توانید قبض دریافت شده را از همان دفتر تهیه کرده و تنها پرینت پرداخت بانکی را بگیرید.
مشترکان ایرانسل و رایتل چه کار باید بکنند؟
دارندگان سیم‌کارت‌های دايمی و اعتباری ایرانسل و رایتل اگر با چنین مشکلی مواجه شدند باید با مرکز خدمات مشتریان اپراتور خود تماس بگيرند و مفقود شدن سیم‌کارت خود را اعلام کنند تا سیم‌کارت آنها غیرفعال شود.
دارندگان سیم‌کارت ایرانسل با دریافت رمز صدور سیم‌کارت به یکی از مراکز خدماتی مراجعه کرده و سیم‌کارت جدید خود را فعال کرده و دارندگان سیم‌کارت‌های رایتل پس از غیرفعال‌سازی سیم‌کارت خود باید با سند و مدارک شناسایی به مرکز خدمات رایتل مراجعه و سیم‌کارت جدید خود را تحویل بگیرند.


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200