http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
چهارشنبه 1 مهر 1394
مصادیق جرم پیامک‌های تبلیغاتی اعلام شد
مصادیق جرم پیامک‌های تبلیغاتی اعلام شد

مدیر سامانه‌های همراه مرکز رسانه‎های دیجیتال وزارت ارشاد، مصادیق جرم پیامک‌های تبلیغاتی را تشریح کرد.

به گزارش مهر، امير سياح با اشاره به الزام اپراتورهاي موبايل و خدمات دهندگان پيامک‌های ارزش افزوده و تبليغاتی برای رعايت مصاديق و قوانين و مقررات مرتبط با اين موضوع اظهار داشت: کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی، کاربرگی به ارگان‌های عضو کارگروه داده تا حوزه‌های مرتبط با موضوعات پیامکی را شناسایی و نمایندگان تام الاختیارشان را برای آموزش مقررات حوزه محتوا اعلام کنند.

وی با تاکید براینکه ارگانهای مختلفی مانند سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، پلیس فتا و بانک مرکزی عضو پنجره واحد محتوای مجازي مرکز رسانه هاي ديجيتال هستند و در مورد رد یا تایید پیامکهای مرتبط همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: خدمات دهندگان ارزش افزوده متنی در صورتیکه نسبت به محتوای پیامک‌هایی که از بستر خدماتی آنها ارسال می‌شوند شک دارند می‌توانند برای بررسی داشتن مجوز شرکت مربوطه از طریق پنجره واحد بررسی محتوا در مرکز رسانه‌های دیجیتال مراتب را پیگیری کنند.

مدير سامانه‌های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اشاره به مکانیزم های درنظر گرفته شده برای جریمه متخلفان گفت: محرومیت ارائه خدمات و جریمه نقدی از جمله جرایم درنظر گرفته شده برای شرکت‌های متخلف است؛ همچنین با ناهماهنگی بین اپراتورهای موبایل و خدمات دهندگانی که دارای سرخط پیامکی هستند برخورد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامک باید مصادیق آیین نامه پیامک انبوه را که برای آنها ارسال شده است، جدی بگیرند گفت: مصادیقی چون علائم شیطان پرستی، تبلیغات دارویی غیرمجاز، انواع فال و طالع بینی در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده تخلف است و از سوی دیگر پیامک‌هایی با محتوای غیر اسلامی ایرانی مانند رقص از مصادیق جرم محسوب می‌شود.

مسئول کارگروه ساماندهی پيامک‌های تبليغاتی گفت: متاسفانه همچنان از بستر پیامکی همراه اول، پیامک‌های مربوط به فال‌هايی مانند فال گل، فال رنگ، فال چشم و طالع بینی ارسال می‌شود که اپراتور باید جلوی این تخلف را بگیرد.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از فعالان حوزه پیامک به سامانه بررسی محتوای پیامکی معرفی نشده اند، گفت: بزودی با شناسایی این فعالان، سامانه، اجازه ارسال پیامکهای غیرمجاز را به آنها نخواهد داد.

سیاح گفت: الزامی است که اپراتورهای موبایل لیستی از ارائه دهندگان خدمات محتوایی و تجمیع کنندگان محتوا که از بستر این اپراتورها برای ارائه خدمات استفاده می کنند برای دریافت مجوز به مرکز رسانه‌های دیجیتال معرفی کنند.


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200